HTML

Lajka blog

Hogy miről is szól? Erről is, arról is... Attól függ, hogy éppen mit sikerül összehozni. :D

Friss topikok

  • ildsisy: Drága Lajka! Karácsony és év vége jön. Szeretnék nagyon Boldog karácsonyt és Boldog, Boldogabb, Új... (2010.12.22. 08:15) Itthon
  • Lajka: @Jenyő: Kedves Jenyő! Mi vaaaan??? (2010.10.31. 10:37) A legdrágább gyros
  • ildsisy: Szia, kedves Lajka! Október van, mi újság veled? Hogy vagy? Meggyógyultál? Voltál otthon, Siófokon... (2010.10.03. 14:29) Kérdés, de őszintén!
  • Eyre (törölt): Mondjuk ha ráolvasás segítene ,mondjuk ha rád olvasok ? Talán javulna az állapotod ? Na nézzél val... (2010.09.04. 08:54) És most így telik az ősz...olyan osztrákosan
  • Eyre (törölt): Köszöntelek örömmel ,már ha tudlak ,mivel itt nem hó hanem eső esik de dögivel ,és az ember olyan ... (2010.08.31. 19:51) Így telt a nyár...olyan osztrákosan

Linkblog

Horvátország októberben

2009.11.05. 14:50 Lajka

Nos hol is kezdjem?

A lényeg az, hogy miután kedvenc volt töri tanárommal osztálytalálkozó alatt lezsíroztuk, hogy szeretettel vár minket a horvátországi túrán, mi pedig szeretettel látnánk magunkat az utaslistán, no meg a buszon is, elindultunk hát Krisztus 2009. évének október havának 14. napján Horvátországba egy busznyi 14-16 éves gyermek társaságában a 4 napos kirándulásra.

Úgy gondolom a negatív, vagyis finoman szólva a kellemetlenebb részét a kiruccanásnak egy másik poszt keretében írom le, hogy legyen mit olvasnotok. :)

Az első nap semmi gond nem volt - leszámítva a kis málőrt amiért kb. 1,5 órát vesztegeltünk az úton. Az egyik leány, Elisabeth, aki történetesen magyar-német állampolgár elhagyta 1 hete a személyi igazolványát, ezért apukája a lány húgának az útlevelével „átcsempészte” a gyereket a magyar-horvát határon. Hogy miért kellett ezért másfél órát vesztegelni? Azé’ mer’ apuka később jött utánunk az útlevéllel. :(

Irány Opatia az első állomás. Kicsit el voltam keseredve, mert a meteorológusoknak a „jó idő lesz Horvátországban” nem igen jött be, ezért a tenger sem volt olyan gyönyörű kék, mint ahogy elképzeltem. Ezt – én hálátlan - hangosan meg is jegyeztem szeretett Holczman tanár úrnak, akinek sikeresen elrontottam a kedvét. Plusz megjegyzendő volt az is, hogy ilyen színe van a Balatonnak is Siófokon. :D

Célba vettük Porec városát is, ahol a szállás volt. Rövid városnéző túra, tengerpart, templom, kis utcák, stb. majd a szálláshely elfoglalása. Nagyon jó volt, különálló apartmanok álltak rendelkezésünkre, így mindenki szeparáltan, de mégis együtt lehetett. Légkondi, mosogatógép, minden játszott, csak éppen a mosogatószer hiányzott, de megoldottuk. :o)

Este tanár úrral, Andival és Marikával vacsoráztunk egy kis magyar vendéglőben Sándornál.

Már aznap tudtam, hogy imádom a horvát söröket. Sokkal finomabbak, lágyabbak, mint a magyar sörök, és igencsak itatják magukat.

Sándornál egyébként aranyáron mérték a sört, ahogy minden mást is. :D

A szálláson aztán elkezdtük szolidan tanár úrat és magunkat kínálgatni Mr. Walkerrel és kólával. Hárman bevertük a nagy üveget, sörrel csak öblögettünk.

Másnap irány a fjordok. Aztán röpke 10 km után vissza a szállás, mivel a gyerekek annyit ittak előző éjszaka, hogy többségük rosszul volt, keveset aludt, stb… Így meg nagyon nem lehet elindulni. Őszintén szólva én sem bántam nagyon, hogy nem mentünk sehova, holott közel s távol sem volt annyi bajom, mint egyeseknek. Spóroljunk címen a Lidlben vettünk alapanyagot spagettihez, Holczman tanár urat pedig meghívtam ebédre.

Hááát izé… nem volt só, bors, olaj, semmi az ég adta világon, így érdekesre sikerült. :D

A jó kis horvát tészta összeállt, a por alapanyagból fabrikált + darált húsos szósznak meg minden íze volt, csak bolognai nem. :D Egy kis sajttal próbáltuk menteni a menthetőt, de az sem segített nagyon. :S

Jött tanár úr, akit előre figyelmeztettünk, hogy én nem így főzök, csak éppen nincs semmi fűszer, a por meg olyan amilyen, és a tészta kissé összeállt. Hát annyit szedett magának, hogy igencsak kétségeim támadtak, hogy jól is lakott. :D :D :D

Mindegy, maradt bőven, nem dobtuk ki, inkább összekutyultam a tésztát a szósszal, és voálá estére marha finom lett. Összeértek az ízek meg minden. Persze Holczman tanár urat utólag erről már nem sikerült meggyőzni. :(

Délután Viktorral lesétáltunk a tengerpartra, csodásan sütött a nap, 14-16 fokban volt aki fürdött a tengerben, vagy épp’ napozott egy szál semmiben. Végre az idő kékre festette a tengert, én pedig teljesen el voltam ájulva miközben arra gondoltam, hogy el bírnám viselni egész évben a gyönyörű látványt. Rengeteg kép készült többek közt erről is, viszont ide nem töltöm fel, mert igencsak macerás lenne.

Másnap, azaz szombaton útra kelt a nagy csapat városnéző túrára. Szerencsére a deákok összeszedték magukat (kevesebbet ittak), így ők is láthattak mást is a pohár alján kívül.

Go to Rovinj és Pula, hazafelé pedig megálltunk a fjordnál, ami tkp. nem is fjord, csak úgy néz ki. Az út szélén finomabbnál finomabb pálinkákat lehetett vásárolni, illetve kóstolni. Persze a gyerekek éltek mindkét lehetőséggel. Én is kortyolgattam egyet-kettőt, és teljesen meglepődtem. Soha nem szerettem a pálinkát, de ezt imádtam. Nem az a magyar tűzhányó, torkot kaparó, keserű, hányni tudnál tőle, húzd le gyorsan mert meghalsz pálesz, hanem finom, kellemes ízű itóka.

Betértünk még a Lidlbe egy kis Karlovacko nevezetű malátavizike-vásárlás céljából, és ismét elfoglaltuk a kis birodalmunkat. Utolsó este révén tanár úr, Andi és Marika le akartak menni a városba vacsorázni, így minket is invitáltak. Kis herce-hurca után (mivel igencsak szűkös lett a büdzsé, mert nem gondoltam, hogy ilyen drága Horvátország, Viktor rutinos horvátországos nyaralóként pedig egy kissé félretájékoztatott árügyileg) elindultunk vacsorázni kis esti sétával egybekötve. Sándort és az aranyárait (jó hogy nem ereit :oD ) gyorsan leszavaztam, így egy sokkal hangulatosabb, kulturáltabb étteremben sikerült kikötnünk.

Bepróbálkoztam a grillezett tintahallal, ami kitűnően volt elkészítve. Kár hogy itthon nemigen kapni… Viszont ami érdekes, hogy a horvátok a köretet nemigen osztogatják bőségesen (még Sándor sem magyar létére). A sült krumpli mennyiség a tintahalhoz képest igencsak csekély volt. (Még egy óvodás is legyűrte volna a dupláját:o) ) Azért jól laktam. :o)

A szálláson fogyasztottunk még némi Karlovackot, bort, stb., és mindenki ment aludni. Talán ez volt a legnyugisabb és legszomorúbb este, mivel haza kellett másnap utazni.

Eljött a 4. nap. A program a Plitvicei-tavak Nemzeti Park volt. Gyönyörű vízesések amerre csak a szem ellátott (persze hogy itt döglött be a fényképezőgépem, így telefonnal kellett bénázni), a víz kristálytiszta, a pisztrángok ezerszámra úszkálnak benne, és nem volt elég az a pár órácska, hogy az egészet nyugalomban bebarangolhassa az ember. Igaz nem sütött a nap, és lehűlt a levegő, viszont a víz tisztasága hívta az embert, hogy ugorjon bele, és ússzon egy nagyot. Barnamedvét sajnos nem láttunk (bár közelről nem biztos, hogy annyira örültem volna :oD ), de a látvány magáért beszél. Ha egyszer tehetitek menjetek el…

A tavak után Magyarország felé vettük az irányt. A buszon csend volt. Mindenki elfáradt, és titokban egy kicsit mindenki szomorú volt, hogy véget ért a kirándulás annak ellenére, hogy volt egy-két nehéz pillanat mások viselkedése miatt.

Az út végén tanár úr megköszönte a részvételt, én meg most köszönöm még egyszer a meghívást, a tengerszínt, a kedvességet, és persze azt, hogy megemlítette a buszon, hogy milyen finom spagettit evett. :D

Szuper volt!

 

Képeket az alábbi linkre kattintva tudtok megnézni, szerintem érdemes!

 

http://picasaweb.google.com/rikadomjan/Horvatorszag2009?feat=directlink

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lajka.blog.hu/api/trackback/id/tr761502542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ildsisy 2009.11.07. 10:00:09

Jó lehetett, máris megyek a képeket megnézni.
Az Adriai tengert idén márciusban én is láttam 4 napig, Szlovéniában, fantasztikus kék színe volt, csodálatosan éreztem magam, Neked is jó kis kirándulás lehetett, hangulatos, az nem baj, ha nincs néha finom, teljes kaja ellátás, mert meglehet oldani, ahogy Te is, hogy ne haljon éhen az ember...a lényeg ilyenkor a táj, nevezetességek!

Eyre (törölt) · http://blog.hu/eyre 2009.11.07. 19:08:39

Érdekes a víz de különösen a tenger hogy vonza az embert ,szép lehetett.
süti beállítások módosítása