HTML

Lajka blog

Hogy miről is szól? Erről is, arról is... Attól függ, hogy éppen mit sikerül összehozni. :D

Friss topikok

  • ildsisy: Drága Lajka! Karácsony és év vége jön. Szeretnék nagyon Boldog karácsonyt és Boldog, Boldogabb, Új... (2010.12.22. 08:15) Itthon
  • Lajka: @Jenyő: Kedves Jenyő! Mi vaaaan??? (2010.10.31. 10:37) A legdrágább gyros
  • ildsisy: Szia, kedves Lajka! Október van, mi újság veled? Hogy vagy? Meggyógyultál? Voltál otthon, Siófokon... (2010.10.03. 14:29) Kérdés, de őszintén!
  • Eyre (törölt): Mondjuk ha ráolvasás segítene ,mondjuk ha rád olvasok ? Talán javulna az állapotod ? Na nézzél val... (2010.09.04. 08:54) És most így telik az ősz...olyan osztrákosan
  • Eyre (törölt): Köszöntelek örömmel ,már ha tudlak ,mivel itt nem hó hanem eső esik de dögivel ,és az ember olyan ... (2010.08.31. 19:51) Így telt a nyár...olyan osztrákosan

Linkblog

Egy rövid történet

2009.08.05. 12:43 Lajka

 

A lány is Ságváron nőtt fel, akárcsak én. Elég jól ismertem, hiszen egy iskolába jártunk. A szülei anyagilag nem voltak eleresztve, olyannyira nem, hogy a kinőtt ruháimat neki adtam. Az anyjának bűzlött a munka egész életében, lepottyantott 4 gyereket, és egy putriban laktak, ami már 15 évvel ezelőtt is össze akart dőlni. Ez a lány volt a legkisebb egy "új" apától, aki természetesen nem volt velük. A három tesóból kettő Németországban él anyagi gondok nélkül, a harmadik testvér pedig a jó ég tudja hova keveredett az évek alatt, de annyi biztos, hogy most már az ő gyereke is tizenpár éves. A lány - mondjuk adjuk neki a Kati nevet - soha nem volt egy észkombájn az iskolában sem, de valahogy nem is a tanuláson járt az esze. Számtalanszor megbukott, az általános iskola után nem hiszem, hogy bárhova is tovább ment volna tanulni. Sokszor találkoztam vele a buszon hazafelé menet, minden héten más színben pompázott a haja, és egyfolytában újabb és újabb férfi neveket hangoztatott, hogy éppen ki az aktuális "barátja". Már akkor azt vártam, hogy mikor fog felszállni gömbölyödő hassal a buszra vagy éppen ki tudja milyen nemi betegséget szed össze (bár erről nyílván nem mesélt volna olyan büszkén, mint a pasikról), hiszen a védekezés szót csak hírből ismerheti... Nem telt el 1-2 év, és Katit újra láttam immár óriási hassal a buszra várva. Köszöntem neki (ritkán fordul elő, de ő tényleg az a látvány volt, akit a legszívesebben meg sem ismertem volna), majd odajött hozzám. Illedelmességből elkezdtem kérdezősködni, hogy hányadik hónapban van, hogy van stb... majd megkérdeztem, hogy az az apa, akivel utoljára láttam. A válaszra kikerekedtek a szemeim; nem tudom ki az apja. Mindezt őszinte mosoly kísérte. Itt azért én már megbotránkoztam... Teltek a hónapok, ismét láttam Katit kisgyerekével és az újdonsült nagymamával, aki egyre rosszabb bőrben van. 

Egyszercsak azt hallottam, hogy Kati "lepasszolta" a gyerekét az anyjánál, és ismét belemerült a nagybötűs életbe. A kicsivel - aki már azóta nem is lehet olyan kicsi - nem láttam sem őt, sem az anyját...

Ma a munkába menet láttam Katit. Egy újabb delikvenssel az oldalán, újra óriási hassal. (meg merném kockáztatni, hogy ikrek lesznek) Végignéztem a "nővé” lett lányon, és elképedtem. Kék szemei kiguvadva, mint aki a rengeteg alkoholtól és az éjszakázástól nem aludt sokat, a szénakazal loboncos szőke hajához képest kisiparos, a nadrág még mindig 3 mérettel nagyobb lehetett a pocakja ellenére, a turkálóból 10 éve vásárolt pulóverről nem beszélve.   

Igazából nem tudom mit szóljak hozzá. Valahogy annyira szánalmas volt az egész lány, hogy nem tudok/tudtam megbotránkozni sem rajta, sem a felelőtlen szülein, sem azon, hogy milyen buta ember lett belőle…

Egyszerűen nem tudok véleményt alkotni róla a nagy szám és fricskázó stílusom ellenére. Hogy juthat valaki ilyen szintre? Vajon kinek/kiknek a hibája?

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lajka.blog.hu/api/trackback/id/tr761290281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ildsisy 2009.08.05. 14:25:57

Én is rémülten nézem évek óta, mennyi és mennyi nő szül gyermeket aki eldobja, ismét szűl, nem él rendes életet. Lehet szülői hiba, saját hiba, sok minden. De olyan is van, aki nagyon nagyon szegény és mégis rendben, csendben szépen felneveli, becsületben a gyermekeit, akár egyedül is. Rengeteg félárva gyerek születik és innentől kezdve kezdődnek a "gondok"! Ez a baj!
Nagyon sajnálom a gyerekeket,akik mindig többen és többen vannak hogy nem adatik meg, rendes anyja, családja legyen!!! Semmi felelősség tudatuk nincs az ilyen anyának!

tanillati (törölt) 2009.08.05. 16:07:24

Nem akarom elolvasni az előttem írt kommentet,azért hogy ne befolyásoljon,majd utána olvasom el. Úgy gondolom olvasva csendben ezt az írásodat amit bizony Te a jó kritikai érzékeddel szerintem már tudsz, ez a gyermek-nő személyisége mélyen valahol nagyon régen megakadt, megállt a fejlődő tisztánlátása.lehetne még beszélni erről ,de sajnos itt ennél fölösleges,gondolom, de a gyermeke még jöhet nyitott szemmel a világra.
süti beállítások módosítása